Stan prawny na dzień: 27.07.2022
Od
1 stycznia 2023 roku rusza e
lektroniczna książka obiektu budowlanego (dalej: EKOB).
Obowiązek prowadzenia książki nie dotyczy budynków mieszkalnych jednorodzinnych ani budownictwa zagrodowego i letniskowego.
Aktualnie książkę obiektu budowlanego stanowi dokument przeznaczony do zapisów dotyczących przeprowadzonych badań i kontroli stanu technicznego, remontów i przebudowy, w okresie użytkowania obiektu budowlanego. Cała problematyka uregulowana została w art. 64 Prawa budowlanego, na którego podstawie wydano przepisy wykonawcze, zawarte w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 3 lipca 2003 roku w sprawie książki obiektu budowlanego, którym określono wzór książki obiektu budowlanego i sposób jej prowadzenia.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- kto będzie musiał prowadzić EKOB,
- co obejmuje ewidencja w EKOB,
- jaki jest termin na założenie EKOB.
Uzyskaj pełen dostęp do serwisu!
Bądź na bieżąco ze wszystkimi zmianami w prawie.
Ponadto zapewnisz sobie dostęp do:
- odpowiedzi na indywidualne pytania – będziesz mógł je zadać naszym ekspertom,
- szkoleń wideo dla zarządców nieruchomości,
- narzędzi (wzorów dokumentów, orzeczeń, aktów prawnych, ebooków),
- bazy porad i odpowiedzi na pytania zarządców.
Miłosz Bagiński-Żyta
radca prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Zielonej Górze, wspólnik Amelia Konieczna, Miłosz Bagiński – Żyta Kancelaria Radców Prawnych spółki cywilnej. Prowadzi sprawy z zakresu prawa...