Od
1 stycznia 2023 roku rusza e
lektroniczna książka obiektu budowlanego (dalej: EKOB).
Obowiązek prowadzenia książki nie dotyczy budynków mieszkalnych jednorodzinnych ani budownictwa zagrodowego i letniskowego.
Aktualnie książkę obiektu budowlanego stanowi dokument przeznaczony do zapisów dotyczących przeprowadzonych badań i kontroli stanu technicznego, remontów i przebudowy, w okresie użytkowania obiektu budowlanego. Cała problematyka uregulowana została w art. 64 Prawa budowlanego, na którego podstawie wydano przepisy wykonawcze, zawarte w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 3 lipca 2003 roku w sprawie książki obiektu budowlanego, którym określono wzór książki obiektu budowlanego i sposób jej prowadzenia.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- kto będzie musiał prowadzić EKOB,
- co obejmuje ewidencja w EKOB,
- jaki jest termin na założenie EKOB.